vrijdag 3 december 2021

KRINGLOOPWINKELFANS

'Dag meneer, bent u de schrijver van dit boek?'
'Inderdaad.'
'Sorry dat ik u stoor en u hoort het waarschijnlijk wel vaker maar ik wil u proficiat wensen, ook in naam van mijn man. Hij zit in de wagen te wachten, aangezien we niet met z'n tweeën mogen winkelen. Maar straks wisselen we en dan komt hij even neuzen. We lazen uw boek zo graag dat we daarna uw vorige boek, Kruimels, bestelden en in één ruk uitgelezen hebben! We kunnen er maar geen genoeg van krijgen. Bent u al bezig aan een derde boek?'
'Euh…'
'U kunt er anders maar beter aan beginnen, hier staat uw eerste klant! (lacht)
We lazen uw boek tegelijk, ik overdag en mijn man 's avonds. Telkens slechts enkele verhaaltjes, zodat er nog wat overbleef voor de volgende dag. Soms lazen we zelfs een stukje aan elkaar voor. Het zijn prachtige verhalen. Het is zo herkenbaar allemaal. Toch zijn we ook een beetje geschrokken. Verschrikkelijk wat sommigen toch allemaal meemaken! We zijn vaste klanten in de kringwinkels in de streek waar we wonen maar we hadden geen idee.'
'Komt u van ver?'
'We zijn speciaal van Antwerpen naar hier gereden, op goed geluk. Maar wat een mooie winkel. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw boeken te signeren? Verkoopt u hier ook exemplaren? Want ik zou graag een boek cadeau geven aan mijn zus. Zij is ook een lezer. En een echte kringloopwinkelfan!'

#kringwinkel #kringloopwinkel #Mammoet #EPO 



Geen opmerkingen: