donderdag 6 juli 2017

PRINSESSN

'De Kringloopwinkel Avelgem, met Rino'
'Alloo, is t met de Kringloopwinkle?'
'Ja, met de Kringloopwinkel in Avelgem'
'Stoat die kasse doa nog met die prinsessn up?'
'Die kasse me prinsessn...'
'Ja die kléerkasse mè plakkers van prinsessn!'
'Aja, die staat hier nog'
'Zeg, oevele kost die kasse were?'
'N ogenblikske....
… zevenendertig euro!'
'Aja... … En moet da verskéen voe te vervoern?'
'Best wel, want zo'n kleerkast bestaat vooral uit leemplaten en die zijn maar op een paar punten met elkaar verbonden -'
'Jamoaja, ik kunne da nie toape steekn wei'
'T is niet zo moeilijk hoor'
'JAMOA IK KUNNE DA NIE!' 


(zeven seconden stilte)

'Misschien kan het, als je ze rechtop kunt vervoeren...'
'Oe bréed is ze?'
'Wacht, ik haal eventjes een meter...
... een meter zevenendertig'
'Aja, we goan da ton in de koffre van uusn noto steekn'
'Ik geloof niet dat die kast in de koffer van een auto past...'
'Moa t is ne groate koffre wei!'
'En die kast is ook nog eens twee meter hoog'
'Géne stress, de zetels kunn noa beneen... Zeg, nie verkoopn ee, we goan komm!
'Mischien toch beter eerst eens de breedte en de diepte van de auto meten -'
TUUT! TUUT! TUUT! TUUT! TUUT! TUUT! TUUT! TUUT!

Geen opmerkingen: