maandag 28 mei 2018

SYSTEM KAPOT

'Wahid, wanneer ramadan?
'Ik denk, nog vijf dagen.'
'Jij denkt? Weet jij niet zeker?'
'Nee, niet helemaal zeker.'
'Maar hoe jij beginnen met ramadan als jij niet weet wanneer begint?'
'Maar ik doe niet mee met ramadan. Vrouw en kinderen wel, maar ik niet.'
'Waarom niet?'
'Omdat ik en grote baas (wijst naar boven) problemen hebben. Bad communication. Ik kan grote baas niet bereiken. System kapot. Maybe a virus.'
'Jij toch moslim, Wahid?'
'Ja, maar baas is ons vergeten. Wij, de mensen in Irak. Ik weet niet of hij naar beneden kijkt, maar als hij kijkt ziet hij ons niet. Of misschien wil hij niet kijken.'
'Dus jij roken en drinken?'
'Jaja! En eten tijdens ramadan! Waarom niet? Al die problemen in Irak, en de boss don't care. Now ramadan and I don't care.'

Geen opmerkingen: