vrijdag 25 mei 2018

ROEJLEN

'Rino, kun je even komen, het is voor roejlen.'
'Voor wat?'
'Voor roejlen.'
'Roejlen?'
'Ja, mevrouw heeft een broek die zij wil roejlen.'
'Ah, je bedoelt ruilen! Het is ruilen, Ghassan.'
'Ja! Roejlen!'

Het is pauze. Ik voel dat hij naar me staart.
'Roejlen.'
'Roejlen bestaat niet Ghassan, het is ruilen. Rui-len.'
'Roejlen.'
'Ruilen.'
'Roejlen.'
Feysal staat te kijken.
'Nee' zegt hij tegen Ghassan, 'het is roejlen.'
'Roejlen' zegt Ghassan.
'Nee, roej-len!'
'Ruilen' zeg ik.
'Ja, Roejlen' zegt Feysal.
'Nee, Roe-uujlen!' zegt Ghassan.
'Bijna!' zeg ik, 'zeg eens: rui!'
'Rrrroeuij!'
'Rui!'
'Rrrruuij!
'Roejlen!' zegt Feysal.
'Ruuuuij!'

'Je bent zo dicht' zeg ik en houd mijn duim en wijsvinger een millimeter uit elkaar.
'Probeer maar. Ruilen.'
'Roejlen' zegt Feysal.
'Nee Feysal' zegt Ghassan hoofdschuddend, 'het is: Rrruuij-len!'

Geen opmerkingen: