maandag 19 november 2018

SIGMUND UND SEIN FREUND

Ooit, lang geleden, had ik een gesprek met de frontman van Sigmund und sein Freund voor de RifRaf. Het is, zoals ik al aangaf, lang geleden. Maar ik herinner me nog de vreemde omgeving waarin ik terecht kwam en die je kunt omschrijven in een zin waarin woorden staan zoals drift, begeerte, vuur, occult, voodoo, duister en wellust. Het was voer voor kenners en die bevonden zich soms ver buiten de landsgrenzen en waren vaak niet van de minsten. Zo kwamen ze onder meer in 120 minutes van Paul King op MTV. Dirk van Severen zou een kunstenaar in meerdere disciplines blijken. Hij staat nog altijd op de barricaden, al is het nu eerder met beeldend werk: weerspannig, onthutsend én sensueel maar nooit vrijblijvend...
Maar dat den Dirk mijn boek zou lezen en daarna zou besluiten promo te voeren voor het ding, had ik nooit verwacht!


Geen opmerkingen: