dinsdag 20 november 2018

OMTRENT BREL IN ZANDVOORDE

Net als bij de Kapellekensbaan vroeg curator Frans Vercoutere me om een tekst voor het literaire gedeelte van de kunsttentoonstelling Omtrent Brel.
Ik vertaalde 'Ne Me Quitte Pas' naar het West-Vlaams en bracht dat samen met Wim Wallays twee keer in de Sint-Bartholomeuskerk voor een volle zaal gelovigen; op de vernissage op zondag 23 september, waarbij we, samen met onze drummer Steven Duyck, nog een handvol gloednieuwe Turfnummers presenteerden, en bij de finissage op zondag 14 oktober, waar Katrien Verfaillie, beter bekend als Pigeon On Piano (check haar pagina!), de aanwezigen ontroerde met haar verhaaltjes op piano.
Wim verraste daarna met een cover van Lambchopgitarist William Tyler, 'Highway Anxiety', als ik me niet vergis.
Verder werden er nog enkele dichters uitgenodigd en was er de literaire matinee Dichter Bij Brel. En enkele weken lang hing er poëzie op hoeken en pleinen, en langs de straten van Zandvoorde...
Zelden zo'n mooi podium voor mijn West-Vlaamse gedichten gekregen, en dan nog in zo'n fijn gezelschap!

Geen opmerkingen: