maandag 3 april 2017

GEEN PRIJS

Het is vrijdagmiddag, we zitten aan tafel, eten een boterham.

'Er is meneer die kadertje wil kopen' zegt Bilal. Hij is diegene die de kaders verwerkt.
'Het is mooi kadertje waarop ik vanmorgen 3,50€ heb gekleefd. Maar meneer zegt: 'geen prijs op deze kader'. Mike staat aan kassa, hij roept me. Ik weet zeker dat ik prijs op deze kader heb gekleefd. Ik zeg: '4,50€'.
Ik zie hoe meneer met grote ogen kijkt naar mij.'

Af en toe komt er iemand aan kassa met een product zonder prijsetiket. Vroeger maakte de kassamedewerker dan snel een prijsje om de andere klanten niet op te houden. Het eigenaardige is dat je dan de neiging hebt om naar beneden af te ronden. Zelfs als je je daartegen verzet, blijft de kans groot dat het een lagere prijs wordt.
Tegenwoordig roepen we er zoveel mogelijk de medewerker bij die de producten verwerkt heeft.

'Meneer neemt kadertje, gaat naar de kaderhoek en komt even later weer aan kassa. Mike roept me. Meneer zegt: 'Kijk, ik heb prijs teruggevonden!' en toont de prijs van 3,50€. Maar ik zeg: Neenee, dat is niet prijs, dit is mooi kadertje, prijs is 4,50€.'

Bilal leunt achteruit en lacht zijn mooie witte tanden bloot.

'En?' vraag ik, 'wat is er toen gebeurd?'
'Meneer heeft kadertje gekocht.'

Geen opmerkingen: