woensdag 31 oktober 2007

Pompoen



Ik liep over het marktje toen een auto een bocht nam om te parkeren en me daarbij bijna aanreed. Met een mengeling van angst en verontwaardiging draaide ik me om, om de drieste joyrider in het vizier te krijgen. Het portier ging open en een oudere vrouw stapte uit. Haar gezicht verraadde dat ze een bewogen leven achter de rug had. Ze kwam op me af, ik bleef staan.
“Meneer”, ze opende haar koffer en ze wees naar de inhoud: “kunt u iets doen met een pompoen?”
In de koffer lagen twee grote pompoenen. Een beetje overrompeld wimpelde ik het aanbod af, maar ze drong aan, “Om een lekkere soep van te maken. Of te gebruiken voor halloween...”. Ze keek terug in haar koffer.
“Eén kan nog gaan, maar twee is echt te veel voor mij” zei ze hoofdschuddend.
Ik twijfelde even en dat was voor haar genoeg om één van de twee pompoenen op te nemen en in mijn armen te duwen. Ik bedankte, en liep naar huis.
Je kunt iemand niet op zijn rijstijl beoordelen.

2 opmerkingen:

* zei

mooi. en een heel mooi foto

pascal digital zei

...waarop ik op de achtergrond een The Balvenie-whisky ontwaar. Wellicht niet om in de soep te draaien!