donderdag 10 augustus 2017

KLIMMEN

'Hallo, de Kringloopwinkel in Avelgem, met Rino!'
'Hallo Rino? Hier met Jelle hé! Zeg, ik heb je mailtje gezien maar ik kon gisteren niet opbellen want ik had geen belwaarde meer. Er is hier nu een vriend en ik mag zijn telefoon eventjes gebruiken. Maar wat ik wil zeggen: ik ga vandaag ook niet kunnen komen werken, ik ben zondag gaan klimmen en ik heb veel te veel pijn aan mijn rug...'
'Ik had al verwacht dat ik je niet ging zien Jelle, want het is bijna middag. En ik begrijp dat jij geen belwaarde meer hebt maar dat is jouw probleem... Als je ziek bent, moet je ons voor negen uur verwittigen. En als je naar de dokter bent geweest moet je opnieuw opbellen om te laten weten hoelang je gekregen hebt. En tenslotte moet het doktersbriefje hier binnen de achtenveertig uur arriveren, dat is dus vandaag nog... Dat zijn allemaal zaken die we al verschillende keren besproken hebben, Jelle.'

'Sorry hoor Rino... Ik weet het, ik ben fout... Maar het is niet dat ik dat opzettelijk doe hé. En ik heb nu een hele week van de dokter gekregen maar zaterdag kom ik toch, pijn of geen pijn!'
'Weet je trouwens Jelle, dat je nu voor de vierde keer in twee maanden thuis bent door dat klimmen?'
'Ja, dat zou kunnen... Want dat is echt zeer intens hé... En mijn klimpartner haalt dan ook nog eens van die toeren uit... Deze keer heeft hij het touw gewoon een paar meter losgelaten en daardoor ik naar beneden viel. Gelukkig ben ik niet te pletter gestort maar ik heb die slag met mijn rug opgevangen en nu heb ik het natuurlijk weer zitten hé...'
'Heb je er al eens bij stilgestaan hoe gevaarlijk dat klimmen voor je gezondheid is Jelle?'
'Ik weet het maar als je iets wil leren moet je er iets voor over hebben hé! En ik ga daar niet mee stoppen hoor, want nu ik mijn huis kwijt ben en mijn lief het niet meer ziet zitten heb ik iets nodig om mijn zinnen te verzetten!'

'Dat begrijp ik Jelle maar er is altijd wel iets en in de toekomst, na je traject hier, zal geen enkele werkgever aanvaarden dat je zo vaak ziek bent en zeker niet als hij weet dat het door iets is dat je als hobby in het weekend uitoefent...'
'Ja, hoor eens, ik heb het geluk niet hé zoals mijn vrienden dat ik dat tijdens de week kan leren! Want ik moet dan werken!'
'Luister Jelle, als jij niet meer kunt werken omdat jij moet leren klimmen zal de wereld dat ook wel overleven hoor.'
'Ik weet het Rino maar ik kan dit nu niet opgeven... En begrijp me niet verkeerd, ik zou mijn werk niet graag verliezen... Maar dit is alles wat ik momenteel heb... Jammer genoeg is het zo gevaarlijk... Goh, echt waar hoor, ik kan me haast niet bewegen, het is niet normaal... En ik zal mijn doktersbriefje dus pas zaterdag kunnen binnenbrengen...'

'Jelle, we hebben deze morgen iemand om water naar de Aldi gestuurd en die heeft je daar zien afrekenen aan de kassa en met je rugzak vertrekken...'
'Ja, denk je misschien dat je niet moet eten als je pijn aan je rug hebt?!'
'Maar je kon je briefje toen toch binnenbrengen? De Aldi is hiernaast...'
'Ja... Daar heb je een punt... Wel, ik ga mijn briefje dan maar nog komen brengen zeker?'
'Dat zou fijn zijn Jelle.'
'Tot straks Rino!'
'Jow'

Geen opmerkingen: