maandag 13 juni 2016

KOEKSKE

'Moa godver, wie da der doar is!'
je stoa rechte in slow motion
'Wien is da wel dè?'
'T is Rino', zegge k voe n éestn te zyn,
'zyne n oedste zeune'
My meetre kykt noa voadre
'Is da woa?' vroag ze, ze klienkt nydig, lik of da ze gestoard is
deure wuk da der nu ommèdekée uutkomt
'Joat moedre', zeg ne
'Oevéel joenges éej gy wel dè?' vroag meetre
'Viere' zeg me voadre
'En k wiste k ik da ny' zeg meetre

'Moe ze zien zittn' zeg me voadre,
'zessnneegntig kom ze tenn de moand…
En ze kruup nog ookn oalene in en uut eur bedde!'
Meetre skipt mè eur ene béen in de lucht
Der komt n vrouwe binn mè n loaprek
en ze wyst noa my en ze knikt
'Kenne joe wei!' zeg ze, 'moa kweete joene noame ny mée!'
'Rino', zegge k
'Ge goat n bitje luwre moetn zeggn wei', zeg me voadre
'Z oard ny mée goed'
'Rino', zegge k, n stik luwre nu
Z oend n and by eur oore en ze nypt mè eur oogn
'RINO', zegge k, nog luwre en ze nypt nog méer mè eur oogn
'RINO! RINO! RI-'
'Rino!' zeg ze ommèdekée, en ze lacht
lik of da ze der zelve up gekomm is
Twee reekn veel te witte tann komm voan dag,
ze steekn of lik nieuwe ruutn in n n oed uus

'Wuk goai doen dè' roept vrouwe mè eur loaprek
binst da ze bachn eur kykt
'Moa vint toch, z oa ne kée veroenglukkn!' zucht me voadre
'Ze stikt were toern uut', zeg dedée mè eur loaprek
'En t is erg de latstn tyd' zeg me voadre
'Ze trilt up eur beenn en t is lik of da ze der ieder moment
deure kan zakkn, moa toch is t ookn oal skoffelienge',
en ze roept: 'Woa moej wel zyn tèh,
wachtn ze n twoasn up joe miskien?'
'Wel mersie', zeg me meetre verskrikt, binst da ze kykt
noa my en mè eur ooft knikt noa de gank,
'da s nu n éeste kée da k ik da zien van eur!'

'EEJ JE JOE GAZETTE MEE TEH', zeg me voadre
en ze lachn oender mekoar, zels my meetre lacht mee
'Joak' zeg dedée mè eur loaprek, 'ge ken my née!
Oe min da z ier weetn oe beetre da ze sloapn!'
K zegge: 'stoat r n twuk in miskien?'
'K weete t nie' zeg myn voadre, 'moa t is doa nie voarn
da ze ze mee éet, ze goa der n twuk ingestookn éen'
'Kykt ne kée ier sig', zeg dedée mè eur loaprek,
en z oalt der n koekske in n papierke van tussn
en ze droait eur noa my: 'K moete da n bitje wegsteekn é!
Moestn ze zien da k myn koeke oalsan an je voadre geeve,
ze zoenn géen mée geevn an my, verstoaj t?
En kée k ik wok recht up n koekske, sjuuste lik ne n andern
K betoale k ik ier wok oale moande myn deel-'
'MOAN DA ME PLEZIER UPEETN!' zeg me voadre

My meetre is upgestoan en noa de wc gegoan,
myn voadre goa ne kée goan kykn
'Moa moedre toch', zeg ne, 'ge moe je n oar nie kamm,
T is nog moa gebusteld, t goa were hélegans plat liggn'
en je skud zyn nooft
Meetre komt were voan dag, en eur oar ligt siekeplat
Achter da z eur were in n eurne zeetle ée gezet,
woelt myn voadre der ne kée deure mè zyn and
Meetre recht eur met eur oogn toe

'Oe joe kloek ée broere' zeg ne um up stroate stoan
en nog ne kée héel de boane ee uutgeleid,
je gif my nog n and, 'seentje en bewoar je,
en goe uplettn lans de boane'
en k kyke in myne speegle uk weg ryn
en uk tenn de stroate komme
stoatn nog ookn te kykn
zyn oarms gekruust

Geen opmerkingen: