donderdag 30 december 2021

NATUURLIJK!

'Rino, je moet komen, er is vrouw die wil spreken.'
Sharif troont me mee naar de kassa waar iemand me opwacht. Ze heeft het in de winkel uitgestalde exemplaar van 'Microkosmos' vast.
Ik mag niet klagen, ik verkoop hier geregeld nog een boekje. De medewerkers kijken dan vol bewondering naar me. Ze kunnen maar niet begrijpen dat iemand twintig euro geeft voor een boek terwijl je hier voor die prijs zeven of acht boeken kunt kopen.
'Het schijnt dat het zo'n mooi boek is,' zegt ze.
'Ah ja?'
'Ik heb er veel goeds over gehoord en wil het graag lezen. Het is voor in mijn eigen kerstpakje. Dat koop je beter zelf, dan ben je zeker dat er iets in steekt dat je graag wil. Kun je het signeren?' Ze geeft me het boek.
'Met veel plezier! En aan wie mag ik het opdragen?'
'Aan mij natuurlijk!' Ze lacht.
'Juist, sorry… Voor Mia.'



Geen opmerkingen: