zaterdag 19 december 2020

ARRIVEDERCI BELLA MIA!

 Hey Billie… We kunnen het niet geloven… Dat we plots afscheid van je moesten nemen… Je was hier de vedette in huis, al sinds je aankomst, precies een jaar geleden. Je zat onder de vlooien, je was ondervoed… We wilden eigenlijk liever een wat levendiger katje maar jij was de enige van het nest die zich liet vangen. Wisten wij veel dat je ziek was. Maar wat een geluk voor ons! Je ontpopte tot een liefdevolle maar eigenzinnige vriend, en leerde de nukkige grillen van onze andere poes, Mao, verdragen, en nimmer verhief je je stem. Je bent de stilste kat die ik ooit gekend heb. En al was je een kat, je was één van mijn muzen hier, het zal je niet ontgaan zijn, zo betoverd was ik door je verschijning dat ik je steevast wou fotograferen. Tientallen foto’s heb ik, waarop je leunt op mijn andere muze.

Het spijt me Billie, dat je tijd op aarde zo beperkt was. Bloedkanker heeft je bij ons weggerukt, in enkele dagen tijd veranderde je, werd apathisch, vermagerde… We dachten aan een vergiftiging, maar de uitkomst is hetzelfde. We zwaaien je uit, en delen je lot aangezien je het op onze pagina’s tot beroemdheid hebt geschopt. Geen week ging voorbij zonder dat je ergens op een foto te zien was. We zijn er kapot van maar we zijn zo blij dat je hier was om onze dagen te kleuren, we hadden het voor geen geld willen missen…
Arrivederci bella mia!



Geen opmerkingen: